PASCAL RABATÉ 

Loctudy, september 1963. De laatste zomergasten verlaten de badplaats, maar de studenten in spe Albert, Francis en Edouard blijven er nog even vertoeven in afwachting van de aanvang van hun, door hun families uitgestippelde studies, die hen naar de hogere lagen van de samenleving zouden moeten brengen. Op een avond gaan ze met wat flessen wijn naar het strand waar ze Odette ontmoeten, een knap jong meisje, die ze weet over te halen in te breken in de verlaten tweede huizen in deze badplaats.

Betoverd door de schoonheid van Odette zien ze de duivelse valstrik niet aankomen.

Rabaté heeft een ogenschijnlijk bitterzoet verhaal gecreëerd, waarin schijn echter bedriegt. Hij heeft een geëngageerd verhaal neergezet met duistere aspecten en een intelligent plot met veel wendingen en met vertederende personages

 

DE WOUDEN VAN OPAAL 

In Opaal, de wereld van de wouden, is het epos van Darko al eeuwenlang vergeten. Toch probeert meesterarcheoloog Rodombre de duistere delen van de geschiedenis te reconstrueren. Met de hulp van zijn assistente Altaï, en de straatjongleur Luksand, ontdekt hij dat er een nieuwe bedreiging op komst is voor de Vijf Koninkrijken

 

De sigaren van de farao (KLEUR)

Net zoals er van Kuifje in het Land van de Sovjets, Kuifje in Congo (enkel digitaal) en Kuifje in Amerika in de voorbije jaren edities verschenen met de oude tekeningen die voor het eerste werden ingekleurd, staat in oktober 2022 een gelijkaardige versie gepland van De Sigaren van de Farao.

Het album verschijnt bij Moulinsart/Casterman in het Nederlands, Frans en Engels en maakt gebruik van de strippagina’s die oorspronkelijk verschenen in Le Petit Vingtième in 1932 tot 1934 die dus voor het eerst worden ingekleurd. Het album zal 144 pagina’s tellen, waarvan 124 in kleur. Kuifje- en Hergé-kenner Philippe Godin verzorgt het voorwoord.

De avonturen van Kuifje, reporter in het Oosten – later omgedoopt tot De sigaren van de farao – kwam uit in de herfst van 1934. Het was het vierde verhaal uit de reeks en meteen ook het eerste album dat werd uitgegeven door Casterman. Kuifje bindt in dit avontuur zowel in Egypte als in India de strijd aan met opiumtrafikanten. Daarbij reist hij o.m. naar Port-Said en Caïro en brengt hij een bezoek aan de piramiden, de tombes van de farao’s, de Rode Zee en de jungle. Bij zijn kruistocht komt de jonge reporter in allerlei hoogst ongewone situaties terecht. Zo wordt hij het slachtoffer van het gekmakende gif, ontmoet hij een extravagante archeoloog en een maharadja en verkeert hij voortdurend in gevaar. Een nieuw ingekleurde en volledig nagezien stripklassieker!

 

 

NIEUWE TITELS:

ANTON DINGEMANS  WAS HIER
SIROCCO - Gulio Macaione
PASCAL RABATÉ - Onder kiezels schuilt het strand
SIGMUND TWEEËNDERTIGTSTE SESSIE
ZONE 5300 - 130
OVIND TORSETER - Broerosaurus Rex
LANFEUST VAN TROY sc/hc 9 - Het hakkentakkende bos
DE WOUDEN VAN OPAAL sc/hc 13 - De haven der dromen
DOGMAN Moeders mooiste
SANGOMA - de verdoemde n van Kaapstad
HELLE NICE - Leven met grote snelheid
DE CIRKEL VAN MINSK 5/5 - De straf
AGATHA CHRISTIE - In hotel Bertram

ENGELS:

ALAN MOORE - From hell new edition in full color
THE TECHNOPRIESTS complete 
WAR AND PEACE - The graphic novel

MANGA:

MY HERO ACADEMIA vol 1-2- box set 

TINTIN/KUIFJE

POP-UP KAARTEN
ESPRESSO KOPJES 
SLEUTELHANGERS - cover kuifje albums

FRANQUIN 

Dit boek biedt de mogelijkheid om voor het eerst kennis te maken met de tekeningen die Franquin maakte ter attentie van zijn verwanten.

Als je een gerenommeerd cartoonist bent, gegrepen door de creatie en het ritme van de publicaties die elkaar opvolgen, heb je geen tijd om naar de winkels te rennen op zoek naar hypothetische geschenken en cadeaus voor zijn dierbaren. Franquin had de oplossing gevonden. Tegelijkertijd gemakkelijk, praktisch en o zo persoonlijk, is het op papier zetten van "wensen" en andere "vouchers voor" gemeengoed geworden in de familie Franquin.
Geschetste boeketten, getekende cadeautjes werden aangeboden in de verwachting dat de cadeaus later werkelijkheid zouden worden. De tekeningen die we vinden waren nooit bedoeld om ooit gepubliceerd te worden. Ontworpen en bedacht voor verjaardagen of vieringen zoals Valentijnsdag, ze hebben deze smaak van zeldzame ontwerpen die we met nieuwsgierigheid ontdekken. Het is een voorrecht om deze ongepubliceerde tekeningen over een periode van 1950 tot 1990 te mogen bewonderen.

We zullen het werk waarderen van de tekenaar die de technieken vermenigvuldigt, van het penseel naar de pen, van Rotring naar het potlood of zelfs met een eenvoudige pen. We zullen ook getroffen worden door het kleurgebruik en de evolutie van Franquins stijl gekoppeld aan de tijd die hij doormaakte. Bescheiden ingehuldigd door twee eerste "vouchers voor" bestemd voor zijn schoonouders, zal Franquin snel de oefening leuk vinden door zijn kleine tekeningen verfijnd te maken en kleine juweeltjes van grafisch ontwerp en inventiviteit te worden.

Ze zullen ook de diepe genegenheid en welwillende vrijgevigheid van de auteur voor zijn dierbaren uitdrukken.

SIGMUND

In deze tweeëndertigste sessie blijkt dat dokter Sigmund niet instagrammable is. De kleine therapeut is slachtoffer van de Black Fridayterreur, geeft uitleg over de underboob en stort zich op de Boekenweek. Tussendoor wordt zijn praktijk overspoeld door digibeten, hoarders, pessimisten, stoïcijnen, seksisten, kabouters, nafluiters, Van Moof-eikels, visual storytellers en meneer Baltus, die worstelt met zijn rol als man.

Als bonus in deze sessie: de strip die geen enkele Volkskrant-lezer snapte!

ANTON DINGEMANS

Eenentwintig jaar lang was brave burger Anton Dingeman zes dagen per week in dagblad Trouw getuige van de actualiteit, die hij altijd even vriendelijk bescheiden wist te relativeren. Voor menigeen was hij een baken van rust in het nieuwsgeweld van de dag.
En nu is hij dit voorjaar met pensioen gegaan. Niet alleen zijn trouwe schare lezers in zijn eigen dagblad waren in shock, ook columnisten van collega-dagbladen zoals de Volkskrant. Sylvia Witteman riep in vertwijfeling op Twitter: ‘Waarom?!’ Margriet Oostveen vroeg direct belet bij zijn schepper Pieter Geenen en moppert: ‘Ophouden kan natuurlijk volstrekt niet.’

Maar hij doet het toch. Sterker nog, de nuchtere Anton Dingeman, die alleen maar soms héél even zijn zelfbeheersing verloor, zit inmiddels in Italië. Als doekje voor het bloeden heeft Pieter Geenen in Anton Dingeman was hier Dingemans beste inzichten gebundeld, gelardeerd met Weetjes van de Week.

Voor iedereen die Anton Dingeman, net als wij, nu al mist. Maar ook voor al die anderen die de afgelopen 21 jaar alle inzichten van Dingeman hebben moeten missen, omdat ze per ongeluk op een andere krant waren geabonneerd.
Anton Dingeman heeft zijn sporen achtergelaten, Anton Dingeman was hier.

 

After - The graphic novel

Fall in love all over again in volume one of the graphic novel adaptation of the global phenomenon AFTER!

Anna Todd’s original story comes to life with breathtaking illustrations by Pablo Andres. Featuring 12 pages of behind-the-scenes and character profile bonus content, After: The Graphic Novel is a great introduction to the bestselling series for new readers and the ultimate collector’s item for fans everywhere!

There was the time before Tessa met Hardin, and then there’s everything AFTER
 . . .

Tessa is a good girl with a sweet, reliable boyfriend back home. She’s got direction, ambition, and a mother determined to keep her on course. But she’s barely moved into her freshman dorm when she runs into Hardin, with his tousled brown hair, cocky British accent, and tattoos. Good looking, confident . . . and rather rude, even a bit cruel. For all his attitude and insults, Tessa should hate Hardin. And she does―until she finds herself alone with him in his room. Something about his dark mood grabs her, and when they kiss it ignites a passion she’s never known before.

He'll call her beautiful, then insist he isn’t the one for her, making excuses and disappearing, again and again. He’ll turn away, yet every time when she pushes back, he’ll only pull her in deeper. Despite the reckless way Hardin treats her, Tessa is drawn to his vulnerability, determined to unmask the real Hardin beneath all the lies.

Ducks - Two years in the oil sands

“An exceptionally beautiful book about loneliness, labor, and survival.“―Carmen Maria Machado

Before there was Kate Beaton, 
New York Times bestselling cartoonist of Hark! A Vagrant, there was Katie Beaton of the Cape Breton Beaton, specifically Mabou, a tight-knit seaside community where the lobster is as abundant as beaches, fiddles, and Gaelic folk songs. With the singular goal of paying off her student loans, Katie heads out west to take advantage of Alberta’s oil rush―part of the long tradition of East Coasters who seek gainful employment elsewhere when they can’t find it in the homeland they love so much. Katie encounters the harsh reality of life in the oil sands, where trauma is an everyday occurrence yet is never discussed.

Beaton’s natural cartooning prowess is on full display as she draws colossal machinery and mammoth vehicles set against a sublime Albertan backdrop of wildlife, northern lights, and boreal forest. Her first full length graphic narrative, 
Ducks: Two Years in the Oil Sands is an untold story of Canada: a country that prides itself on its egalitarian ethos and natural beauty while simultaneously exploiting both the riches of its land and the humanity of its people.